Divadelta

Názory dětí:

Divadlo se mi líbilo, je to jiný druh divadla, než ostatní... Mohli jsme často říkat svůj názor na to, co dělají role...
"Jsem vděčný, že existují takové programy prevence, jako jsem viděl dnes. Je to o nás, o studentech. Můžeme se zapojit a diskutovat. Nesedíme a jen nekoukáme. Byla to opravdu zábava. Děkuji."
žák 7. třídy
Mám ráda tyhle divadla, je to poučné a vůbec by mi nevadilo, kdyby to bylo delší. A už vím, jak říct ne, když mě bude někdo nutit pít.

Napsali o nás:

"Skvělá akce, která propojila děj s diváky. Pobaví, poučí a nabídne zamyšlení."
Lenka Marušková
Pedagogicko – psychologická poradna pro Prahu 1, 2 a 4
Veliká spokojenost. Aktuálnost. Srozumitelnost.  Profesionálnost a to jak po divadelní, tak odborné stránce. Perfektně zvládnutá interakce s dětmi.
Lukáš Mejsnar
odbor sociálních věcí, Úřad Městské části Praha 12
Perfektní! Líbila se mi aktivní práce s dětmi a přemýšlení o nich během představení, jejich povzbuzování. Zaujalo mě, jak je to celé promyšlené. Děkuji za metodické listy.
Eva Popelková
speciální pedagožka ZŠ a MŠ K Dolům, Praha 12
"Na Suchdole je činnost Divadelty známá a velmi kladně hodnocená. Pro mne jako školního metodika prevence bylo zajímavé sledovat jak se děti v přítomnosti rodičů při představení chovají a sledovat vzájemné interakci mezi rodiči a dětmi. Divadelta je pro mne silným kulturním zážitkem, který v sobě skrývá velkou preventivní část, aniž by si to člověk na první pohled úplně uvědomoval. Rozehrané příběhy otevírají témata nenásilnou, přirozenou a bezpečnou cestou a vedou u dětí i dospělých k zamyšlení a v tomto konkrétním případě i k vzájemné komunikaci. Navíc ke komunikaci mezi dětmi a dospělými, což je v dnešní době vzácností."
Mgr. Daniela Křesťanová
školní metodik prevence
Opět super. Díky. Budeme se těšit na viděnou. Věrohodné jak prostředí, tak výkony v rolích. Obsah přesně na míru věkové kategorii. Perfektní interakce s dětmi (navazování kontaktu, bezprostřední reakce). Nenásilné, citlivé vedení…  Jste profíci!
Mgr. Bc. Běla Outratová
Ředitelka ZŠ a MŠ K Dolům, Praha 12
Musí to být silný zážitek pro dítě stát na jevišti a být vystaven určité životní roli, vžít se do ní, odolat určité manipulaci ze strany profesionálních herců a zahrát situaci se správným vyústěním. Myslím, že  to pak v reálu funguje a děti jsou lépe připravené na podobné situace v životě, se kterými se mohou setkat. Takže perfektní.
Kamila Exnerová
Gevo Jižní Město Praha
Aktuální téma, zajímavé provedení, vtažení žáků do děje. Divadlo Fórum je skvělý nástroj a celý koncept je velmi zajímavý. Spolupráci s vámi si velice si ceníme a určitě budeme rádi spolupracovat i v budoucnu.
Dan Jakeš
Městská část Praha 13
Bylo to pro mne nové. Bylo to úžasné, fascinující! Moc mi vyhovovalo, že jste opravdoví a děti vám věří!
Mgr. Irena Stránská, Gymnázium Jana Nerudy, Praha 1
Aktuální téma, které zábavnou formou ukazuje rizika internetu. Ukazuje možné následky. Skvělé zapojení žáků do děje, možnost vyjádření jejich názoru. Usměrnění žáku správným směrem a zábavnou formou. Opravdu skvělé představení.
Mgr. Stanislav Oplt
ZŠ Kbely
"Velmi dobře zpracované, interaktivní. Moc se mi líbila schopnost herců improvizovat a reakce na děti. Přiměřené věku a atmosféře třídy."
Marie Vašáková
protidrogová koordinátorka MČ Praha 12
Prevence formou interaktivního divadla je výborný nápad, ale náročný na realizaci – skrývá mnohá úskalí. A rovnou musím konstatovat, že soubor Divadelta se s nimi vypořádal náramně. Dnes jsme navštívili představení Nový spolužák, které se zabývá šikanou. Byl jsem zvědav, jak si čtyři mladí herci poradí s cca osmdesáti osmáky a deváťáky v hledišti.

Prvním předpokladem úspěchu je uvěřitelná zápletka a postavy. Trapné či příliš schematické postavy mohou vyvolat u dětí nezájem nebo dokonce pohrdání. Nic takového jsem ale rozhodně nezaznamenal, herci zvládli své role výborně a žáci byli brzy dějem pohlceni.

Dalším nebezpečím je sama interaktivita. Dětem je umožněno vstupovat a zasahovat do děje, dokonce se střídat v rolích jednotlivých postav. To vyžaduje od herců nejen improvizační schopnosti, ale především umění takové představení uřídit a dostat tam, kam se dostat má. Konstatuji, že toto vše bylo opět zvládnuto na jedničku. Třetím úskalím je nebezpečí jisté schematičnosti či mentorování, které by opět veškeré úsilí znehodnotilo. Po ničem z toho nebylo ani stopy, nic nebylo úplně černobílé, děti nikdo nepoučoval, nápady a názory padaly z jejich úst, nikoli z úst herců.

Stručně řečeno: nápad skvělý, navrch výborně zvládnutý. Toto představení je pro mne světlým příkladem dobře udělané prevence. A navíc je to velmi slušné divadlo se silnými momenty, na kterém se pubertální ani dospělí diváci nenudí. Mohu jenom doporučit.
PaedDr. Michal Černý
ředitel ZŠ Klánovice
Dlouhodobá spolupráce:
  • Nadační fond Albert – spolupráce od roku 2010. Díky NFAlbert navštěvujeme s nanšimi programy dětské domovy. Díky této spolupráci vzniklo také představení Pět rad pro Bertu a v roce 2019 představení pro MŠ o Zdravím semínku.
  • Od roku 2010 spolupracujeme s městskou části Prahy 13 na projektu „Nejsme si cizí“. Každý rok tak hrajeme představení zaměčené na xenofobii pro školy na Praze 13.
  • Od roku 2018 spolupracujeme s ČSOB na Představení Připojená.
  • Od roku 2016 spolupracujeme s organizací AISIS na projektu Rubikon. V rámic této spolupráce vzniklo představení Vsadíš se zaměřené na vznik závislostí.
  • Dlouhodobě spolupracujeme také s centrem Sámovka (příprava dětí s dětských domovů na samostatný život).
  • V roce 2015 jsme spolupracovali s Nadačním fondem Avast. Díky této spolupráci vzniklo představení Tichá noc zaměření na téma umírání.
  • V roce 2019 na projektu Tichá noc spolupracujeme s městskou částí Prahy 7.
  • Díky dlouhodobé podpoře Městské části Praha-Suchdol spolupracujeme již více jak pět let ze ZŠ Mikoláše Alše. V roce 2019 proběhla vyjímečná spolupráce a hrála se série představení pro děti a jejich rodiče.
  • Díky dlouhodobé spolupráci  s Kolektory Praha hrajeme každý rok sérii představení pro ZŠ Polesná.
Spřátelené školy:
Spřátelené dětské domovy: