Hrajeme přímo v prostorách škol, ideálně pro jednu třídu, maximálně pro dva třídní kolektivy stejných ročníků.
zdravý životní styl/poruchy přijmu potravy
90 minut
Berta se rozešla s Honzou. Tedy Honza s ní. Šok, velký smutek. Jak to zvládnout? Berta se uzavírá do sebe a za rozchod se viní. „Jsem hnusná a tlustá, nesnáším se! Propuká u ní porucha přijmu potravy a sebepoškozování.
Jak to zvládnout lépe? Diváci hledají možnosti, jak Bertě s těžké situaci pomoci. Dokáže se se svým problémem svěřit? Pomůže to?
Přestavení vzniklo za podpory Nadačního fondu Albert – Zdravá pětka.
sexting – nebezpečí internetového sdílení, první intimní vztahy
90 minut
Skončí příběh velké první lásky středoškoláků Nely a Kryštofa romantickými „poprvé“ a věčnou láskou?Budou jejich společné intimní zážitky upřímné a nesmazatelné? Nesmazatelné odkud?
„Se stydíš?“
„Nestydím“
„Tak mu to pošli!“
„Já nevím“
„Nebuď trapná, já taky posílám.“
Představení odkrývá současný fenomén takzvaného sextingu, neboli sdílení intimních fotografií, videí a informací na sociálních sítích.
Sexualita a první milostné zážitky nemusí být veřejnou záležitostí. Pojďme zkusit najít jinou cestu…
šikana/xenofobie
90 minut
Do třídy přichází nová spolužačka Soňa. Děti ve třídě najdou v důvěřivé Soně snadnou kořist a začnou ji zkoušet a pošťuchovat. Postupně se ale z legrace stává vážný problém. Jak se bránit? Co dělat jinak?
Diváci vstupují do role Soni a hledají možnosti, jak Soně pomoci…
Představení existuje také ve verzi xenofobie, kdy hlavní hrdinka je Siri z Pákistánu.
alkohol/jak alkohol ovlivňuje hranice chování
90 minut
Miloš, Martina a Kamil. Co mají společného? Všichni pili alkohol, všichni to nezvádli a skončili na psychiatrii. Jak alkohol posouvá hranice našeho chování, proč je nebezpečný? Jak pít, aby z toho nebyl průšvih nebo životní problém?
Významné podtéma tohoto představení je komunikace s dospělým, ať už s rodičem nebo pedagogem. Pro diváky je zajímavé přemýšlet o tom, jak se mění komunikační potřeby během puberty a to nejen pro děti samotné, ale také, jak je to těžké pro rodiče – případně pedagogy.
stáří/umírání
90 minut
Saša má dědu. Děda už je starý. Sašu štve. Jak si vzájemně porozumět? Děda umírá. Jak to zvládnout? Jak se rozloučit? Jak truchlit?
Program otevírá otázky mezigenerační komunikace, dále také jak se vyrovnat se smrtí, jak se rozloučit a proč je důležité vzpomínat.
Program vznikl za podpory Nadačního fondu Avast – Spolu až do konce.